художня культура

1лекція28 вересняРозділ І. ЄВРОПЕЙСЬКА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА Тема 1. Греція Греція – колиска мистецтв. Видатні скульптори. Зародження театру. Орієнтовні практичні завдання: а)виготовлення елементів театральних костюмів до шкільної вистави за п’єсами античних авторів (на вибір) або уривків з неї; б)складання кросвордів з використанням термінів давньогрецького лексикону культури. Тема 2. Італія Епоха Відродження. Головний зміст мистецтва цієї доби – образ прекрасної, сильної духом людини. Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм втілення всеосяжної геніальної натури митця. Мікеланджело – втілене почуття форми. Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв’язку з природою. Орієнтовні практичні завдання: а)урок – дослідження на тему: „Чому Мікеланджело називали водночас „учнем давніх” і „порушником традицій? ” б) урок – портрет: Леонардо да Вінчі – титан епохи Відродження.
2лекція26 жовтняТема 3. Франція Імпресіонізм – нове бачення світу. Франція – батьківщина мистецтва кіно. Видатні шансоньє Франції. Орієнтовні практичні завдання: а) малюнки у техніці пуантилізму або дивізіонізму; б) конкурс фотопроб на виконання ролей у екранізації творів французької літератури, що вивчається за програмою „Зарубіжна література”. Тема 4. Іспанія Асиміляція східної і західної культур - підґрунтя мистецтва Іспанії. Ель Греко –поєднання візантійських та готичних тенденцій у творчості. Франсиско Гойя – найвизначніший, неперевершений живописець і графік ХІХ ст. Сальвадор Далі – яскравий виразник модерністських течій в культурі ХХ ст. Орієнтовні практичні завдання: а) малюнки у стилі сюрреалізму; б) проведення музичного вечора: „Гітара – національний музичний інструмент Іспанії”. Тема 5. Англія Англійський сад – нове слово в європейській парковій культурі. Утвердження природного початку в плануванні саду; врахування законів гармонії. «Beatles» – внесок у розвиток музичної культури. Орієнтовні практичні завдання: а) зробити проект або макет куточку „англійського саду” для шкільного подвір’я; б) спів під караоке (або інший музичний супровід) шлягерів «Beatles»; в) підготовка до уроку – подорожі у часі на тему: „Іронія над шаблонами мислення в казкових повістях Л.Керролла „Аліса в країні чудес” та „Аліса в Задзеркаллі””.
3лекція30 листопадаТема 6. Німеччина Німецький модерн (югендстиль). Орієнтовні практичні завдання: а) ескіз оформлення куточка школи у стилі модерн; б) творча майстерня: підготувати казковий ранок для учнів молодшої і основної школи „Внесок братів Грімм до світової спадщини казок”. Тема 7. Нідерланди Амстердам, Дельфт - осередки культури Нідерландів. Голландський живопис ХVІІ ст. «Великі голландці». Орієнтовні практичні завдання: а) урок – портрет: Г.ван Р.Рембрандт – творець глибоких людських образів; б) творча майстерня: створення „живих сценок” за сюжетами картин. Тема 8. Австрія Австрія: мистецтво повсякденного життя. Віденська музична школа. Орієнтовні практичні завдання: а) підготовка і проведення вечора „Віденський вальс”; б) урок – дослідження: Мистецтво рідної домівки в Австрії. Узагальнення,виконання контрольних тестових завдань та практичних робіт
4лекція28 грудняТема 9. Росія Російський живопис ХІХ – ХХ століття. Російський балет. Орієнтовні практичні завдання: а) написання оповідань за сюжетами картин, придумування обставин, у яких би могли діяти персонажі; б) урок – екскурсія до музею образотворчого мистецтва, де зберігаються зразки російського живопису ХІХ-ХХ ст.; в) відвідування балетних вистав професійних театрів. Узагальнення,виконання контрольних тестових завдань та практичних робіт Розділ ІІ. АРАБСЬКА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА Тема 1. Декоративно-прикладне мистецтво Головні риси мусульманського декоративного мистецтва. Збагачення арабськими фантастичними декоративними елементами всього мистецтва Середньовіччя. Східні мотиви в українській орнаментиці. Пам`ятки архітектури. Мечеть, її розташування; мінарет; мавзолеї. Орієнтовні практичні завдання: а) урок – творча майстерня: малювання орнаменту за східними мотивами (ескіз килима, тканини, книжкової мініатюри, гончарного витвору); б) урок – екскурсія до музею, де зберігаються зразки арабо-мусульманського мистецтва; в) урок – творча майстерня: малюнок фрагменту споруди арабо-мусульманської архітектури; г) підготувати виставу для молодших школярів за мотивами арабських казок.
5лекція08 лютогоРозділ ІІІ. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА НАРОДІВ АФРИКИ Тема 1. Значення художньої культури африканського континенту Примітивна культура народів Африки. Мистецтво Північної Африки. Орієнтовні практичні завдання: а) урок – дослідження: Римський спадок Африці; б) підготовка і проведення конкурсу на виготовлення масок тропічної Африки.
6лекція01 березняРозділ ІV. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА ІНДІЇ Тема 1. Місце художньої культури Індії у світі Індуїзм та буддизм – основні релігії Індійського регіону. Їх відбиток у мистецтві. Орієнтовні практичні завдання: а)малюнки божеств Індії; б) малювання архітектурних фрагментів індійських храмів. Узагальнення. виконання контрольних тестових завдань та практичних творчих робіт за вибором.
7лекція05 квітняРозділ V. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА ДАЛЕКОГО СХОДУ Тема 1. Значення художньої культури Далекого Сходу Могутня самобутність китайської культури. Два видатних віровчителя в культурній історії Китаю – Конфуцій і Лаоцзи. Китайська порцеляна. Японський ландшафтний сад. Символіка японського мистецтва садоустрою – духовне начало. Типи японських садів. Філософія ікебани та чайної церемонії. Орієнтовні практичні завдання: а) підготувати для молодших школярів свято китайських ліхтарів; б) урок – творча майстерня: зробити ескіз малої пластики в китайському стилі; в) урок – екскурсія до музею, де зберігаються зразки китайської порцеляни; г) проведення вечора з однокласниками та вчителями за чаюванням у японському стилі; д) прикрашення церемонії ікебаною, аранжованою власноруч (груповий метод роботи).
8лекція03 травняРозділ VI. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА АМЕРИКИ Тема 1. Значення художньої культури Латинської Америки Мистецтво доколумбової Америки. Процес «змішування культур». Орієнтовні практичні завдання: а) підготовка та проведення „Карнавалу в Ріо”; б) урок – творча майстерня: зробити ескізи ювелірних прикрас у стилі інків. Тема 2. Значення художньої культури Північної Америки Історія і сучасність в культурі. Митці, які здобули славу Америці ХХ століття. Основні жанри американського кіно. Музична культура Блюз, джаз (видатні музиканти і співаки), рок-н-ролл – жанри сучасної популярної музики. Мюзикли. Орієнтовні практичні завдання: а) організувати шкільний Інтернет – вернісаж „Абстрактне мистецтво США”. б) підготувати відеовечір „Зоряний небосхил Голівуду”; в) урок – концерт: спів під караоке (чи будь який музичний супровід) пісень видатних американських співаків (Е.Преслі, Л.Мінеллі, Ф.Сінатра та ін.). Розділ VIІ. ПРОСТІР КУЛЬТУРИ І ЗУСТРІЧІ В НЬОМУ Тема 1. Мистецтво – посередник між культурами Сходу і Заходу Смисл будь-якої культури – її «провідність» щодо інших культур. Зарубіжні митці в Україні. Орієнтовні практичні завдання: а) підготувати фотосесію або відеоролик „Українські міста, засновані греками”. б) урок – пошук : „Сліди зарубіжних майстрів у моєму рідному місті, районі(пам’ятки культури ,матеріальні об’єкти тощо); Узагальнення. виконання контрольних тестових завдань та практичних творчих робіт за вибором.