українська література

1лекція04 вересняВступ. Українська література в контексті розвитку суспільства другої половини 19 століття та її своєрідність на загальноєвропейському тлі. Культурно-просвітницька діяльність " Громада"
2лекція11 вересняЛітературний процес 70-90 рр. 19 ст. Іван Нечуй-Левицький. Життєвий і творчий шлях письменника. ’Кайдашева сім’я’ зразок реалістичної соціально-побутової повісті. ’Кайдашева сім’я’. персонажі повісті, проблематика твору. Українська ментальність, побут, мораль. Засоби комічного.
3лекція18 вересняНародознавство у творі. Мовне багатство повісті. Т.Л. Поняття про соціально-побутову повість. Колоритні людські характери в повісті. Т.Л.: засоби змалювання комічного(поглиблено).
4лекція25 вересняПозакласне читання №1 "Дві московки", "Хмари". Урок мовленнєвого розвитку №1 Інсценізація уривків з повісті "Кайдашева сім"я"
5лекція02 жовтняПанас Мирний. Нарис життя і творчості. Роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?’ Історія написання роману. Т.Л. Поняття про соціально-психологічний роман. Головний персонаж роману Чіпка Варениченко – ’пропаща сила’; багатоплановість роману. Т.Л.: соціально-психологічний роман
6лекція09 жовтняСистема образів другого плану в романі(семінар). Жіночі образи(Мотря, Галя, Христя), їх роль у творі. Образи Грицька й Максима.
7лекція16 жовтняУкраїнська драматургія і театр другої половини 19 – 20 століття. Іван Карпенко-Карий. Талановитий драматург-новатор. Життєвий і творчий шлях. ’Мартин Боруля’ - сатирична комедія нового типу. Перша народна артистка України М.Заньковецька.
8лекція23 жовтняПсихологічне вмотивування вчинків Мартина Борулі. Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-характеристика головного персонажа творів драматурга
9лекція30 жовтняАудиторна контрольна робота №1 Творчість І Нечуя-Левицького, Панаса Мирного, Івана Карпенка-Карого (розгорнуті відповіді на запитання)
10лекція06 листопадаІван Франко - письменник, учений, громадський діяч. Франко - перекладач, публіцист, його творчість в музиці. "Сікстинська мадонна" - найвизначніший сонет, сонетарій Івана Франка.ті Івана Франка.
11лекція13 листопадаЛірика збірки ’ З вершин і низин’. Зміст і композиція збірки. Філософська й громадянська лірика. "Легенди про вічне життя". "Гімн" ("Замість пролога") Драматизм людський стосунків, роздуми про безсмертя, вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця.
12лекція27 листопадаЛірична драма " Зів’яле листя" " Ой ти, дівчино, з горіха зерня", " Чого являєшся мені у сні".Життєві імпульси появи інтимних творів у доробку І.Франка. Поема ’Мойсей’ - вершина творчості Івана Франка. Історичний шлях нації та роль провідника. Т.Л. Традиції і новаторство в художній літературі.
13лекція04 грудня Урок виразного читання. Літературна композиція за інтимною лірикою І.Франка Роль Франка у розвитку драматургії й театру( "Украдене щастя").
14лекція11 грудня Новела "Сойчине крило" - жіноча доля в новій інтерпретації. Образ героя-адресата - уособлення боротьби між "естетикою" і "живим чоловіком". Т.Л.:поняття про модернізм
15лекція18 грудняМихайло Коцюбинський - людина високої культури. Психологічна новела "Інтермецо" Автобіографічна основа, проблеми душевної рівноваги, специфіка творчого процесу.Т.Л. Імпресіонізм, психологічна новела, "поезія у прозі"
16лекція15 січня"Тіні забутих предків". Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю. Світ людини у зв`язку зі світом природи. Урок мовленнєвого розвитку. Усне переказування найбільш разючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибоу.
17лекція22 січняОльга Кобилянська. Провідні мотиви реформатора прози і поборниці захисту людини. "Impromptu phantasie"(" Фантазія-експромт") - стпновлення цілісної натури, особистості. Образ ліричної героїні новели-роздуму.
18лекція29 січня«Valse melancolique»( "Меланхолійний вальс") - образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, вольової художниці Ганнусі. Урок виразного читання. Виразне читання Уривка з новели «Valse melancolique»
19лекція05 лютогоВасиль Стефаник. Перший український новеліст, майстер соціально-психологічної новели. ’Камінний хрест’ - художнє відтворення трагедії переселення галицьких селян в Канаду. Т.Л. Новела як жанр епосу: експресіонізм
20лекція12 лютогоАудиторна контрольна робота. Творчість Михайла Коцюбинського,, Івана Франка, Ольги Кобилянської, Василя Стефаника (розгорнуті відповіді на запитання)
21лекція19 лютогоМотиви лірики Лесі Українки. Особливості поетичного стилю. Громадянська лірика.’Contra spem spero!" як світоглядна декларація сильної, вольової особистості. "Слово, чому ти не твердая криця..." - призначення поета й поезії, автобіографічні мотиви. "Мріє, не зрадь", "Стояла я і слухала весну.." прагнення до мети і зображення повені людських почуттів.
22лекція26 лютогоЛісова пісня’ - шедевр нової української драматургії. Фольклорно-міфологічна основа сюжету драми-феєрії. Неоромантичне утвердження духовно-естнтичної сутності людини, її творчих можливостей.
23лекція05 березняПроблематика твору та система образів ’Лісової пісні’. Протиставлення вільного, красивого, духовно-багатого життя людини буденному прагматизму дріб’язковості, бездуховності. Т.Л. Драма-феєрія. Конфлікт між буденним і високим, дійсністю і мрією
24лекція19 березняМикола Вороний - ідеолог модернізації української літератури. Єдність краси природи й мистецтва "Блакитна Панна" Згадка про революцію як данина естетиці доби соціаьних перетворень "Інфанта" Т.Л. Символізм
25лекція26 березняОлександр Олесь(Кандиба) Неоромантичні, символістські тенденції у творчості. ’З журбою обнялась’, ’Чари ночі’, ’О слово рідне! Орле скутий!’ Т.Л. Драматичний етюд
26лекція02 квітня’О слово рідне! Орле скутий!" - експресивне висловлювання патріотичних почуттів. Символізм драматичного твору "По дорозі в Казку"
27лекція09 квітняВолодимир Винниченко. Життя і творчість, громадська та політична діяльність. Прозові й драматимчні твори.
28лекція16 квітня"Момент" - реалістичне змалювання дійсності та філософського підтексту. Образ Панни - утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели.
29лекція23 квітняПозакласне читання №2 Науково-фантастичний роман "Сонячна машина" Т.Л. Неореалізм
30лекція30 квітняУрок літератури рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади.
31лекція07 травняЛітература рідного краю. Ознайомлення з письменниками-земляками та їхніми творами
32лекція14 травняТворчість Лесі Українки, М.Вороного, О.Олеся (тестування і розгорнуті відповіді)
33лекція21 травняУрок мовленнєвого розвитку. Написання асоціативного етюду, викликаного певним образом.
34лекція28 травняБесіда про твори, що вивчалися впродовж року й найбільше запам"яталися