Навчальна програма, предмет художня культура, 11 клас

2017-2018 навчальний рік

11 триместр
вересень(A) №1
Лек.1Розділ І. ЄВРОПЕЙСЬКА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА Тема 1. Греція Греція – колиска мистецтв. Видатні скульптори. Зародження театру. Орієнтовні практичні завдання: а)виготовлення елементів театральних костюмів до шкільної вистави за п’єсами античних авторів (на вибір) або уривків з неї; б)складання кросвордів з використанням термінів давньогрецького лексикону культури. Тема 2. Італія Епоха Відродження. Головний зміст мистецтва цієї доби – образ прекрасної, сильної духом людини. Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм втілення всеосяжної геніальної натури митця. Мікеланджело – втілене почуття форми. Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв’язку з природою. Орієнтовні практичні завдання: а)урок – дослідження на тему: „Чому Мікеланджело називали водночас „учнем давніх” і „порушником традицій? ” б) урок – портрет: Леонардо да Вінчі – титан епохи Відродження.
21 триместр
жовтень(A) №5
Лек.2Тема 3. Франція Імпресіонізм – нове бачення світу. Франція – батьківщина мистецтва кіно. Видатні шансоньє Франції. Орієнтовні практичні завдання: а) малюнки у техніці пуантилізму або дивізіонізму; б) конкурс фотопроб на виконання ролей у екранізації творів французької літератури, що вивчається за програмою „Зарубіжна література”. Тема 4. Іспанія Асиміляція східної і західної культур - підґрунтя мистецтва Іспанії. Ель Греко –поєднання візантійських та готичних тенденцій у творчості. Франсиско Гойя – найвизначніший, неперевершений живописець і графік ХІХ ст. Сальвадор Далі – яскравий виразник модерністських течій в культурі ХХ ст. Орієнтовні практичні завдання: а) малюнки у стилі сюрреалізму; б) проведення музичного вечора: „Гітара – національний музичний інструмент Іспанії”. Тема 5. Англія Англійський сад – нове слово в європейській парковій культурі. Утвердження природного початку в плануванні саду; врахування законів гармонії. «Beatles» – внесок у розвиток музичної культури. Орієнтовні практичні завдання: а) зробити проект або макет куточку „англійського саду” для шкільного подвір’я; б) спів під караоке (або інший музичний супровід) шлягерів «Beatles»; в) підготовка до уроку – подорожі у часі на тему: „Іронія над шаблонами мислення в казкових повістях Л.Керролла „Аліса в країні чудес” та „Аліса в Задзеркаллі””.
Аудиторна контрольна робота 1тр. №1
31 триместр
жовтень(A) №9
Лек.3Тема 6. Німеччина Німецький модерн (югендстиль). Орієнтовні практичні завдання: а) ескіз оформлення куточка школи у стилі модерн; б) творча майстерня: підготувати казковий ранок для учнів молодшої і основної школи „Внесок братів Грімм до світової спадщини казок”. Тема 7. Нідерланди Амстердам, Дельфт - осередки культури Нідерландів. Голландський живопис ХVІІ ст. «Великі голландці». Орієнтовні практичні завдання: а) урок – портрет: Г.ван Р.Рембрандт – творець глибоких людських образів; б) творча майстерня: створення „живих сценок” за сюжетами картин. Тема 8. Австрія Австрія: мистецтво повсякденного життя. Віденська музична школа. Орієнтовні практичні завдання: а) підготовка і проведення вечора „Віденський вальс”; б) урок – дослідження: Мистецтво рідної домівки в Австрії. Узагальнення,виконання контрольних тестових завдань та практичних робіт
Накопичувальний бал 1тр.
42 триместр
грудень(A) №13
Лек.4Тема 9. Росія Російський живопис ХІХ – ХХ століття. Російський балет. Орієнтовні практичні завдання: а) написання оповідань за сюжетами картин, придумування обставин, у яких би могли діяти персонажі; б) урок – екскурсія до музею образотворчого мистецтва, де зберігаються зразки російського живопису ХІХ-ХХ ст.; в) відвідування балетних вистав професійних театрів. Узагальнення,виконання контрольних тестових завдань та практичних робіт Розділ ІІ. АРАБСЬКА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА Тема 1. Декоративно-прикладне мистецтво Головні риси мусульманського декоративного мистецтва. Збагачення арабськими фантастичними декоративними елементами всього мистецтва Середньовіччя. Східні мотиви в українській орнаментиці. Пам`ятки архітектури. Мечеть, її розташування; мінарет; мавзолеї. Орієнтовні практичні завдання: а) урок – творча майстерня: малювання орнаменту за східними мотивами (ескіз килима, тканини, книжкової мініатюри, гончарного витвору); б) урок – екскурсія до музею, де зберігаються зразки арабо-мусульманського мистецтва; в) урок – творча майстерня: малюнок фрагменту споруди арабо-мусульманської архітектури; г) підготувати виставу для молодших школярів за мотивами арабських казок.
52 триместр
січень(A) №17
Лек.5Розділ ІІІ. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА НАРОДІВ АФРИКИ Тема 1. Значення художньої культури африканського континенту Примітивна культура народів Африки. Мистецтво Північної Африки. Орієнтовні практичні завдання: а) урок – дослідження: Римський спадок Африці; б) підготовка і проведення конкурсу на виготовлення масок тропічної Африки.
Аудиторна контрольна робота 2тр. №1
62 триместр
лютий(A) №21
Лек.6Розділ ІV. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА ІНДІЇ Тема 1. Місце художньої культури Індії у світі Індуїзм та буддизм – основні релігії Індійського регіону. Їх відбиток у мистецтві. Орієнтовні практичні завдання: а)малюнки божеств Індії; б) малювання архітектурних фрагментів індійських храмів. Узагальнення. виконання контрольних тестових завдань та практичних творчих робіт за вибором.
Накопичувальний бал 2тр.
73 триместр
березень(B) №25
Лек.7Розділ V. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА ДАЛЕКОГО СХОДУ Тема 1. Значення художньої культури Далекого Сходу Могутня самобутність китайської культури. Два видатних віровчителя в культурній історії Китаю – Конфуцій і Лаоцзи. Китайська порцеляна. Японський ландшафтний сад. Символіка японського мистецтва садоустрою – духовне начало. Типи японських садів. Філософія ікебани та чайної церемонії. Орієнтовні практичні завдання: а) підготувати для молодших школярів свято китайських ліхтарів; б) урок – творча майстерня: зробити ескіз малої пластики в китайському стилі; в) урок – екскурсія до музею, де зберігаються зразки китайської порцеляни; г) проведення вечора з однокласниками та вчителями за чаюванням у японському стилі; д) прикрашення церемонії ікебаною, аранжованою власноруч (груповий метод роботи).
Аудиторна контрольна робота 3тр. №1
83 триместр
квітень(B) №31
Лек.8Розділ VI. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА АМЕРИКИ Тема 1. Значення художньої культури Латинської Америки Мистецтво доколумбової Америки. Процес «змішування культур». Орієнтовні практичні завдання: а) підготовка та проведення „Карнавалу в Ріо”; б) урок – творча майстерня: зробити ескізи ювелірних прикрас у стилі інків. Тема 2. Значення художньої культури Північної Америки Історія і сучасність в культурі. Митці, які здобули славу Америці ХХ століття. Основні жанри американського кіно. Музична культура Блюз, джаз (видатні музиканти і співаки), рок-н-ролл – жанри сучасної популярної музики. Мюзикли. Орієнтовні практичні завдання: а) організувати шкільний Інтернет – вернісаж „Абстрактне мистецтво США”. б) підготувати відеовечір „Зоряний небосхил Голівуду”; в) урок – концерт: спів під караоке (чи будь який музичний супровід) пісень видатних американських співаків (Е.Преслі, Л.Мінеллі, Ф.Сінатра та ін.). Розділ VIІ. ПРОСТІР КУЛЬТУРИ І ЗУСТРІЧІ В НЬОМУ Тема 1. Мистецтво – посередник між культурами Сходу і Заходу Смисл будь-якої культури – її «провідність» щодо інших культур. Зарубіжні митці в Україні. Орієнтовні практичні завдання: а) підготувати фотосесію або відеоролик „Українські міста, засновані греками”. б) урок – пошук : „Сліди зарубіжних майстрів у моєму рідному місті, районі(пам’ятки культури ,матеріальні об’єкти тощо); Узагальнення. виконання контрольних тестових завдань та практичних творчих робіт за вибором.
Накопичувальний бал 3тр.